onsdag den 13. august 2014

verden som den desværre er i dag

Hej Blog

jeg nærmer mig langsomt 1000 visninger så i må gerne dele min blog med hvem i nu kunne have lyst til at læse det jeg sætter pris på det :)
jeg vil endelig have snakket om noget andet i dag men jeg brænder meget for dette emne

grunden til jeg vil snakke om dette er at jeg rigtig mange gange når jeg er på youtube ser folk der efterlader de skrækkeligsete kommentar ved godt man ikke skal ligge for meget i sociale medier men det gør jeg desværre for det rammer mig rigtig hårdt
et fx nu hvor jeg vil ind og finde en video om Robin Williams som jo desværre er død hvilket jeg er ked af da han var en af de skuespillere jeg satte pris på men der var der en kommentar om hvilken utaknemmelige og dårlige person han var fordi han efterlader sin familie
og ja det gør han jo men jeg synes da ikke da gør ham til et dårligt menneske, fordi når man er syg og det var han jo desværre med depression og sikkert også andre ting så er man bare desværre ikke herre over sit eget liv man lever lidt et dobbelt liv hvilket jeg jo selv har prøvet hvor man udad til virker som den gladeste og lykkeligste person i verden men inde under skallen lever man i et helved
og man kommer nemlig til at punkt hvor skallen den brydes (skal lige have en pause) og på dette tidspunkt er du ikke i stand til at tage vare på dig selv alt i dit liv falder til jorden og så kommer håbløs heden op i dig og så kommer selvmords tankerne (ja det ribber nogen dårlige følelser op i mig da jeg aldrig glemmer de gange det er sket for mig) og vis ingen får dig stoppet ja så gør du meget snart alvor af de tanker

men for at vende tilbage til mit emne ja så lever vi desværre i en verden hvor der ikke er plads til folk der er anderledes på den ene eller anden måde
tag fx en med fysiske handicap se der ser folk jo med det samme at den person er anderledes lad os ikke gå hen til ham / hende og så kommer vi til den svære folk med usynlige handicaps ligesom mig men det kan også være andre sygdomme men lad os tage mig som eksembel når jeg går ned af en gå gade ja så kikker folk jo ikke efter mig som de vil gøre til en med fysiske handicap og det er jeg endelig glad nok for men der hvor tråden bliver brudt det er når de høre at jeg er førtidspensionist og ikke har et arbejde for jeg ser da sund og rask ud og hvorfor tager jeg mig bare ikke lige sammen jeg må jo være doven eller sådan noget og jeg bliver så ked af det hver gang jeg får dette af vide,
for tror du ikke at vis det var så nemt så havde jeg nok gjort det skal du se,
det er en af grundene til at jeg godt kan li at være sammen med nogen som har samme problemer i deres liv da de forstår at man kan have en dårlig dag hvor man ikke lige er i topform
heldigvis for mig er der ikke mange af sådanne dag i mit liv men de kommer indimellem

men min bøn til alle der læser denne blog er at give plads til folk der er anderledes vi er ligeså meget mennesker som du er, og næste gang du ser en person som ikke lige er som dig og du vil til at gøre nar af person så tænk lige over hvordan det mon er at live en dag i personens sted
for tror du at han /hende har det sjovt med at blive gjort nar af nej det er et helved husk det
slut her fra

1 kommentar:

  1. http://www.huffingtonpost.com/katie-hurley/theres-nothing-selfish-about-suicide_b_5672519.html

    Deler lige dette link her inde også... så kan andre læse denne... den matcher meget godt det du skriver om... kæmpe kram fra søster (der glæder sig til at vi snart skal i Sommerhus sammen ;) )

    SvarSlet