søndag den 3. august 2014

Vis man kunne være en anden

Hej Blog

ja så blev det søndag jeg havde en dejlig dag med familien igår hvor vi var til fiskens dag her i Thyborøn
men det er nu ikke det jeg vil snakke om nej

for jeg vil snakke lidt om nogen tanker jeg har haft i meget lang tid ja nok omkring 15 år
og hvad er så det ja som overskriften siger vis man kunne være en anden,

al den tid hvor jeg blev groft mobbet kunne jeg godt finde på at sætte mig i et hjørne og bare drømme mig væk her fra eller bare ønske at man var en anden person en af de "seje i klassen" ja så vil livet ikke være så hårdt eller vil det ja det ved vi jo ikke det er der det bliver spænderne så har den "seje i klassen" et bedre liv end mig har han en familie der elsker ham eller har han andre problemer under hans ydre,
og den værste tanke jeg har haft hvad nu vis, her kommer nogen af dem
hvad nu vis:
1 jeg havde haft en anden familie
2 vi ikke var flyttet fra silkeborg
3 jeg havde været en anden person
4 jeg havde gjort nogen andre valg
5 jeg havde en anden personlighed vil jeg så have flere venner

ja vil mit liv så have været anderledes vil jeg havde været et andet sted
den første er jeg ikke glad for jeg har haft for jeg elsker virkelig min familie
de har givet mig andet hvad de kunne og det er jeg taknemlig for i dag

men også nogen tanker jeg har haft hvad nu vis jeg ikke var blevet mobbet vil jeg så have stået stærkere i dag og det tror jeg, for mobning efterlader et stort ar i ens sjæl
jeg kan rigtig godt li en beskrivelse jeg hørte i et tv program om mobning
at det og blive mobbet er som at krølle et stykke papir sammen og så folde det ud igen
uanset hvor meget du prøver at rette det ud vil der altid være mærker efter det
og sådan er det med mobning det er noget du vil have med dig hele dit liv

vis jeg skal sige lidt til hver nummer så kommer det her
nr 1 ja det er en skrækkelig tanke at have men den er der og den har påvirket mig meget
men jeg er glad for den familie jeg har og jeg vil ikke bytte den for noget som helst i verdenen
nr 2 vil det have været anderledes vis vi ikke var flyttet fra silkeborg den gang vil jeg have kæmpet mig igennem folkeskolen vil jeg så have en uddannelse i dag hvor i landet vil jeg have været
nr 3 ja den drøm har alle vel kunne man bare være den der rige person der har en masse penge for han må jo være lykkelig men det tror jeg ikke mere penge er ikke alt i denne verden (tror jeg vil skrive en dag om dette
nr 4 hvad nu vis jeg havde valgt en anden udd fra starten og ikke bare en jeg valgte som lidt en impuls ting
vil jeg så være nået længere end jeg gjorde ja det får man jo aldrig svar på
nr 5 havde jeg nu bare spillet hård og sej ja måske selv begyndt at mobbe vil jeg så have fået mere respekt ja måske men det er ikke sådan jeg er jeg vil være mig selv og kan du ikke li den person så kan du gå igen

ja tror jeg vil slutte af her imens jeg har siddet her og skrevet så har jeg fået en ny ide til hvad jeg skal lave
jeg vil til at lave nogen flere slideshows om nogen forskellige emner fx mobning og stemmer og der kommer nok mere og så vil jeg ud nogen steder og dele mit bydskab og måske hjælpe andre og kan jeg hjælpe bare 1 fra at blive mobbet ja så vil mit liv gi mening
så vi må se hvad det bliver til det er noget der tager lidt tid men det har jeg jo nok af så det er ikke en hindring så vi skrives ved alle i dejlige mennesker

slut her fra  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar