søndag den 18. maj 2014

Stemmer i mit hoved

hej Blog

i dag vil jeg snakke lidt om hvad og hvordan det er at høre stemmer
det er meget svært for folk som ikke høre stemme at sætte sig ind i min og andres
situation.
men jeg vil prøve at fortælle lidt ud fra hvad jeg har oplevet
men husk alle oplever det på deres egen måde
her er min historie med mine stemmer

jeg startede med at høre stemmer da jeg var 17 år gammel
jeg blev meget bange og jeg fortalte det ikke til nogen for
hvad vil de andre ikke sige, jeg holde det også skjult for mine forældre
jeg levede i 8 år med min hemmelighed om det var klogt ja det ved jeg ikke
men i de 8 år levede jeg i et helvede, mine stemmer sagde hele tiden grimme og truede
ting til mig
de kunne finde på at sige at jeg skulle tage mit eget liv eller gøre skade på andre
jeg har mange gange gjort hvad de sagde af ren frygt og været meget selv skadende
men nu er der nok nogen der siger hvordan kan man være bange for en stemme den kan jo ikke gøre en noget
og ja det ved jeg i dag men den gang var jeg så langt nede psykisk at jeg ikke truede sige dem i mod
jeg bøjede bare nakken og gjorde hvad de sagde
det har så gjort at jeg havde mange selvmords tanker det kommer vi ind på en anden dag
når man hvordan har jeg så fri gjort mig fra mine stemmer hvordan har jeg fået kontrollen
jo det har jeg gjort gennem hårdt arbejde jeg har været i stemmehøre grupper hvor jeg har fået værktøjerne til at stille spørgsmåls tegn ved at det stemmerne siger ikke nødvendigvis ikke betyder det de siger
men det der virkelig rykkede noget ved mig var at være på stemme dialog kursus og fik lavet en konstruktion af min historie jeg fandt ud af hvor mine stemmer stammer fra og hvad de betyder der lærte jeg at sætte min fod i jorden og sige nej til mine stemmer og ved i hvad mine stemmer reagerede positivt
i dag lever jeg et fint liv med mine stemmer vis i spurte mig for 4 år siden vil du af med dine stemmer så havde jeg svaret ja uden tøven men i dag er de blevet en del af mit liv de kan da stadig være træls og negative men jeg putter ikke noget i det også svare jeg bare igen .så holder stemmen faktisk op
det kan godt være det ikke virker på alle men det virkede for mig,

hvem er mine stemmer
ja jeg høre fem stemmer i alt i dag
min første stemme kom da jeg var de 17 år og lidt tid efter kom der 3 mere
de er alle meget negative og nedgøre mig men i dag er det okay
den sidste stemme kom for ikke så lang tid siden det var efter jeg begyndte at arbejde med mine stemmer
og ja jeg blev noget overrasket da der lige pludselig var en ny men ham her var anderledes end de andre ham her var positiv og sjov til tider, jeg har et rigtig godt forhold til den stemme i dag og vi har lange samtaler
og han kan finde på at sige smid glasset på gulvet lige efter man har fyldt det op

når jeg tror jeg vil slutte af for denne gang jeg tænker lige over hvad emne jeg vil putte på til i morgen
så godnat for denne gang

1 kommentar:

  1. hvor er det godt at du får sat ord på.... mest for din egen skyld... men klart også for os andre der har stået med på sidelinien gennem din kamp. Vi kan nok aldrig fuldt ud forstå hvad du har været igennem, men hvor ville jeg gerne jeg ku forstå det bedre.
    men tak fordi du deler det med os nu hvor du begynder at ku se lyset... Kram fra storesøster ;) ♥

    SvarSlet